Toegang Kernteam De Ronde Venen

Voor alle complexe aanvragen voor zorg en welzijn kan men een beroep doen op de Kernteams. Het Kernteam is er voor alle inwoners van De Ronde Venen. U kunt terecht bij het Kernteam als u ondersteuningsvragen heeft op de volgende gebieden:


- Jeugd/gezin/opvoeding
- Financiƫn
- Lichamelijke gezondheid
- Geestelijke gezondheid
- Relaties/echtscheiding
- Leven met een beperking
- Verslaving
- Sociaal netwerk/eenzaamheid
- Huisvesting/wonen
- Werk, school of dagbesteding
- Zorg & overlastmeldingen
 

Samen met u en mensen uit uw omgeving zoekt het Kernteam naar oplossingen die bij u passen. Dat is voor iedereen anders. Dat kan bijvoorbeeld zijn: hulp in het huishouden, psychische hulp, ondersteuning bij scheiding, hulp bij schulden of advies bij vragen over opvoeding en ontwikkeling van uw kind. Het Kernteam helpt u op weg.

Wie werken er in het Kernteam?
Het Kernteam van De Ronde Venen bestaat uit professionals met verschillende expertises. Met elkaar wordt bekeken welke professional het beste aansluit bij uw hulpvraag. Er komen professionals uit de jeugdzorg, psychiatrie, verstandelijk gehandicapten zorg, ouderenzorg, verslavingszorg en het algemeen maatschappelijk werk.


Het Kernteam kan zelf kortdurende professionele ondersteuning bieden. Het kan mogelijk zijn dat er een doorverwijzing nodig is naar een specialistische voorziening. Het Kernteam ondersteunt u bij deze aanvraag. Als er meerdere hulpverleners bij betrokken zijn stemt de medewerker van het Kernteam alle hulp op elkaar af en is uw vaste aanspreekpunt.

 


 

Leden van het Kernteam zullen bij toerbeurt de email beantwoorden en de telefoon aannemen tijdens kantooruren.



Verwijsindex
In de zorg voor jeugdigen (0 tot 23 jaar) en gezinnen registreren we in een systeem (de Verwijsindex) dat we betrokken zijn (alleen naam en geboortedatum, geen verdere inhoud). Zo weten professionals van elkaar wie er betrokken is bij een gezin en wordt voorkomen dat er langs elkaar heen wordt gewerkt. Met toestemming van ouders (voor kinderen tot 16 jaar) of de jongere zelf kunnen professionals met elkaar afstemmen als er een match is.

Privacy
Bij het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens nemen wij de hiervoor geldende wet- en regelgeving in acht. Dat betekent onder meer dat wij u goed informeren over het gebruik van uw persoonsgegevens en in bepaalde gevallen om uw toestemming vragen.

Toelatingsvoorwaarden

Voor alle complexe aanvragen voor zorg en welzijn.

Kosten en vergoeding

U betaalt niet voor de gesprekken die u heeft met het Kernteam of de begeleiding die zij bieden.

Aanvraag procedure

Klachten
Bij ontevredenheid over het verloop van het traject, kunt u dit bespreken met de betrokken contactpersoon of met de betreffende leidinggevende. Vaak lost een gesprek het probleem op. Mocht dit niet zo zijn en wilt u een klacht indienen dan kan dit via de klachtenprocedure. Lukt het niet om deze zelf in te vullen, dan kan een medewerker van het Servicepunt u daarbij helpen. Ook kunt u terecht bij het AKJ voor een vertrouwenspersoon.